14/10/2009

NVQ-examen avklarad - Jippi!

Fick idag veta att jag klarat min NVQ examen, tjohoo!

NVQ star for "National Vocational Qualification"och ar en yrkesexamen manga storre foretag erbjuder vissa av sina anstallda - oftast de som gjort bra ifran sig och som foretaget verkligen tror pa. Jag vet inte varfor, men jag tillsammans med 2 andra anstallda, blev i borjan av aret erbjuden den och jag tackade ja. Den kostar £2500 eller liknande och det som stressade mig var att om jag inte klarade den inom den angivna tidsramen skulle jag vara tvungen att betala tillbaka pengarna fran egen kassa.

NVQ-examen ar en "kompetensbaserad" examen vilket betyder att man lar sig/ tar sig igenom praktiska och jobbrelaterade uppgifter, studiehaften och tentor som ar utvecklade for att oka kunskapen inom sitt yrkesomrade for att man sedan kunna utvecklas och vaxa inom sin roll/ inom foretaget.

Min NVQ ar inom Business Administration och den inneholl kurser i Microsoft office, Engelska arbetslagar, finansiella program och aven tester inom min egen arbetsroll. Jag kan inte pasta att jag fick lagga ner overdrivet mycket varken tid eller energi pa den sa jag ar valdigt glad att jag tackade ja och att jag nu har ytterligare en examen att lagga till pa mitt CV.

xoxo

5 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...