15/10/2009

New York

Imorn reser jag till NEW YORK! Det ar forsta gangen i mitt liv jag ska till Amerika och det kanns otroligt spannande. 10 langa dagar ska jag stanna och jag har langa listor pa saker jag ska se och gora, butiker jag ska spana in och restauranger jag vill testa. Allt jag hoppas pa nu ar att regnet haller sig borta sa mycket som mojligt sa jag kan strosa runt pa New Yorks gator och pa basta satt fa uppleva staden som de flesta verkar alska. Tanken ar ju ocksa att jag ska forsoka kanna av om jag vill flytta dit eller inte... hur man nu ska kunna ta ett sadant stort beslut pa 10 dagar...?

New York ar ett av resemalen jag haft pa min "drömresemålslista" (se nedan) sedan jag var liten, sa det kanns verkligen kul att antligen fa bocka av ett av resemalen.

1. Tokyo - Japan
2. Mexico
3. New York
4. Egypen
5. Sidney - Australien

Det trakiga ar att jag maste uppleva staden mestadels sjalv. Ska ju halsa pa min pojkvan som bor dar men han kommer jobba 8 av de 10 dagar jag ska vara dar sa vi kommer mest ha kvallar och kanske nagra langre luncher ihop.

Jag ska forsoka skriva nagra sma korta inlagg i bloggen da och da for att uppdatera er om vad som hander dar pa andra sidan det stora vattnet.

xoxo

1 comment:

  1. Halloween snart, ska du klä ut dig? Till vad? =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...