27/10/2009

New York - Dag 9-10

Sondagen var nog basta dagen av min New York-vistelse. Marcello var ledig for en gangs skull och solen stralade. Vi borjade dagen med en snabb frukost hemma innan vi raskt promenerade bort till Rockefeller Center for att ta oss upp till "top of the Rock". Vi var tidigt ute for att undvika koer och det lyckades vi bra med. Utsikten var fantastisk och det var en cool kansla att titta ner pa alla skyskrapor. Darefter gick vi till vastra kusten av Manhattan for att leta ratt pa en turistbat och bestamde oss till slut for en 90 minuter lang guidetur av mid- och lower Manhattan + frihetsgudinnan. Det ver supermysigt att aka bat och se Manhattan fran vattensidan och till slut fick jag aven se frihetsgudinnan pa nara hall. Efter batturen promenerade vi runt i hostiga central park och lyckades aven fa se en toppenuppvisning av break dance. Pa kvallen vantades middag pa Koi med Marcello och hans pappa, en superfin Japansk restaurang i centrala Manhattan. Vi delade pa en dros olika smaratter och jag kan helt klart saga att det var den godaste sushi jag atit i mitt liv, tom battre an Zuma har i London!!

Igar Mandag hann jag inte med sa mkt. Jag packade, skypade med Erika och tog en sista promenad runt i stan och en snabb hejda-lunch med Marci och sedan var det dags att bege sig av mot flygplatsen och tillbaka mot London. Resan tillbaka var inte alls lika glamoros som ditresan. Planet var aldre och man fick inga tidningar eller champagne. De hade samma utbud av filmer, musik och tv spel men jag sag bara en halv film den har gangen. Tanken var ju att jag skulle sova (eftersom jag flog over natten) men det gick sa dar. Somnade till i borjan men vaknade senare av att larmet gick och att planet tappade hojd i ett rasande tempo, jag trodde stenhart planet skulle storta men efter nagra sekunder (kandes som evigheter) lufte det uppat igen. Piloten bad om ursakt och sa sedan att vi skulle sitta fastspanda da vi skulle flyga genom turbulens. Livradd som jag var lyckades jag inte sova forans jag visste att vi flog over Irland - kanns battre att flyga over mark sa kan man nodlanda om sa behovs. Trott som sjutton kom jag hem vid 08 tiden imorse och la mig da och sov en svang.

Idag har jag packat upp, tvattat och stadat och ska snart ivag till Camden pa "uppdrag" plus en drink med Ida.

xoxo

2 comments:

  1. Får man aldrig gå iland på ön med Frihetsgudinnan eller hur är det?

    ReplyDelete
  2. sa nu e du tillbaka? blev det nagon shopping? jag vill ocksa till new york och shoppa men kingston far duga tills vidare, hihi :o)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...