25/10/2009

New York - Dag 7-8

Senaste tva dagarna i New York har varit lugnare. Eftersom jag redan sett de sevardheter jag ville se har jag mest promenerat omkring och njutit av staden.

Igar morse at jag frukost pa starbucks och sen tog jag en langre promenad langst vattnet har dar Marcello bor. Jag at lunch med Marci och hans chef och spenderade sedan hela eftermiddagen pa MOMA. Jag ar val eg ingen konstfanatiker men jag tyckte verkligen om New Yorks morderna museum, vart man an vande sig sag man kanda verk fran konstnarer som Van Gogh, Picasso, Monet, Miro, Dali etc. 3 timmar senare var bade mina ogon och fotter riktigt trotta sa jag bestamde mig for lite lyx och gick till en av alla manikyrsalonger och fick en underbar pedikyr och manikyr. Det var verkligen en kul upplevelse, massor av tjejer i min alder, alla pratade med alla medan vi fick vara hander och fotter fixade. Pa kvallen var vi pa Blue Smoke och at ribs (revbensspjall), valdigt amerikanskt och ganska gott :)

Igar sporegnade det, ush. Jag tog tunnelbanan upp till Metropolitan museum dar traska omkring i 2 timmar. Det var ocksa fint men sa mycket storre och svart att orientera sig runt ordentigt. Nar jag kom ar det en lang ko utanfor men jag sag att vissa bara gick forbi kon sa jag gick fram till vakten och fragade vad folk koar for och far till svar att det ar till biljettkassan. Eftersom min amerikanska kompis hade sagt att det var gratis fragade jag det med och vakten log da och viskade att jo visst kan man ga in gratis men folk vet inte om det... (man ska val eg betala lite bara for sakens skull men aldirg jag star i ko i en timme i regnet om jag kan ga in gratis). Efter museet gick jag till frissoren och sedan hem for att fixa middag. Pa kvallen skulle vi gatt ut men eftersom regnet vrakte ner bestamde vi oss for att stanna hemma.

Nu ska vi ut sa jag maste skynda mig...

xoxo

3 comments:

  1. later som en toppenresa ju. vad har du shoppat? hur gar det med grabben? har du kopt ett par seven jeans och en abercombie troja nu da hihi :o)

    kul med dagboksblogg foresten, varfor kor du inte det i london med?

    ReplyDelete
  2. Det låter som att det går ganska bra. Och NY låter helt underbart.

    Min pojk var här i under helgen och åkte hem just inatt, känns tom och underligt.

    Din prioriteringslista kom på tal måste säga att jag fick en tankeställare där.

    Fika/middag när du kommer tillbaka?

    Kraaam

    ReplyDelete
  3. Vad härligt att se bilder och läsa om din vistelse på andra sidan Atlanten. Verkar ju vara jättebr där borta. Hur länge är det du blir där?

    Hoppas du får det fortsatt jättefint! KRAM

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...