30/10/2009

Borde man vaccinera sig?

Ja som ni vet ar jag tillbaka i London sedan Tisdags och det har varit fullt upp som vanligt. I Tisdags kvall skulle jag ut pa en snabb fika med Ida vilket slutade med att vi stannade ute sent och pratade djupa djupa saker. Likasa bara sprang tiden forbi i Onsdags da jag var ute pa "ett glas vin" med Valeria och jag kom inte i sang forans langt efter midnatt. Tva toppenkvallar med tva underbara tjejer men fragan ar nar jag ska lyckas ta igen somnen...? Jobbar hela helgen, SUCK, och jag har ar inte en ledig dag forans nasta Torsdag. Bla!

Hysterin kring svininfluensan verkar ha satt fart igen och nu marker jag att aven mina narmare vanner borjar bli lite oroliga. Manga pratar om att vaccinera sig men jag star som ett stort fragetecken. For det forsta far vi det inte gratis har i England som de far i Sverige. For det andra vet jag inte hur man far tag pa vaccinet har i London? For det tredje har jag hort en del negativa aspekter king vaccinet sa jag vet verkligen inte om jag ska vaccinera mig eller inte? Vad tycker ni? Ska ni vaccinera er?

xoxo

Ps. Bilderna fran NY drojer, insag igar att jag tagit 605 bilder sa kommer nog ta sin tid att ga igenom dem, hehe.

4 comments:

  1. jag tanker inte vaciniera mig, man kan ju bli jattesjuk bara av vacinet sa tycker det verkar laskigt :o(

    ReplyDelete
  2. Du har ju astma och tillhör en av riskgrupperna så i Sverige hade du fått gratis vaccin nu. De har börjat vaccinera alla i riskgrupperna och sen kommer vi andra. Kanske något att fundera på mao. Svininfluensa sätter sig ju gärna på andningsorganen.

    ReplyDelete
  3. Jo har fatt hora att riskgrupperna far gratis vaccin har i England med, men jag ar anda osaker. Manga blir ju jattesjuka av bara vaccinet.... svart det dar...

    ReplyDelete
  4. Jag lade precis upp ett inlägg om samma sak! Visst är det svårt?

    Man har hört så mycket olika versioner av vad som kan hända efter att man tagit vaccinet men också hur man kan må av influensan. Ett riktigt svårt val måste jag säga!

    Jag har "förkylningsastma" och ingår väll egentligen i en riskgrupp men i och med att influensan drabbar alla så olika så är det inte spec lätt att veta om man borde vaccinera sig då man inte vet hur influensan påverkar just en själv. Blir det som en vanlig förkylning eller influensa är det ju onödigt att ta ett vaccin.

    Svårt!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...